Chyba znowu tu na dłużej zostanę. Witajcie ponownie, jeżeli jeszcze mnie pamiętacie ;)

niedziela, 13 marca 2011

[#41] Ostatni Olimpijczyk - Rick Riordan

Tytuł :    Ostatni Olimpijczyk
Autor :   Rick Riordan
Wydawnictwo :  Galeria Książki
Liczba stron :   372
Moja ocena :   5/5 rewelacja



Ostatni tom serii dla młodzieży pt. "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy". Ostateczna i najtrudniejsza bitwa, w której Percy wraz ze swoimi przyjaciółmi musi pokonać Kronosa i jego potwory. Bardzo dużo musi poświęcić i pokonać swoje słabość i, aby obronić Olimp. W czasie kiedy Percy broni Olimpu, Zeus wraz z innymi bogami ratuje Manhattan przed wtargnięciem do niego Tyfona - najgroźniejszego z groźnych...


Świetne zakończenie serii ! Rick Riordan zaprasza nas po raz ostatni do świata mitologii, której historię przeżywamy od nowa w odnowiony i interesujący sposób ;]. Wprowadzona w ten świat nie mogłam się oderwać od książki i o niczym innym nie myślałam tylko o tym co będzie dalej. W tej książce cały czas się coś dzieje i raczej nie ma chwili żeby sobie powymyślać co może się stać, bo p. Riordan zaskakuje nas nagłymi zwrotami akcji, wprowadza nowe postacie co powoduje, że nagle zastanawiamy się kto w końcu pokona Kronosa i kto jest tym Wybranym... Do samego końca nie jest wiadomo czy Kronos zostanie pokonany czy to jednak Olimp polegnie. Po raz pierwszy zdarzyło mi się śledzić losy Percyego palcem po mapie i w internecie, gdzie szukałam mostów po których się poruszał oraz parkach i innych mniejszych miejscach o których nigdy nie słyszałam. 


Ostatni Olimpijczyk jak i poprzednie tomy jest momentami śmieszny, momentami przerażający, ale i wzruszający... Wreszcie dowiadujemy się kogo na prawdę kocha Annabeth i co z tego wyniknie ;] Cały ten wątek poboczny książki jak dla mnie jest mało ważny, ale wprowadza trochę lżejszą atmosferę i daję taką odskocznie od tego co się dzieje.  Uwielbiam określenie "Glonomóżdżek" jestem ciekawa jak brzmi ono w oryginale ;] 
W książce tej po za ratowaniem świata jest też pewne przesłanie i dla mnie brzmi ono mniej więcej tak : Rodzina w Twoim życiu jest najważniejsza i zawsze powinieneś prowadzić do tego żeby była szczęśliwa i dumna z Ciebie.


Cała seria jest wspaniała i dla każdego nawet dla naszych rodziców, nauczycieli, babć i dziadków... Dla każdego, kto kocha mitologię i fantastykę ;]


Teraz może jeszcze kilka słów o autorze tej serii :
Rick Riordan - amerykański pisarz. Urodzony 5 czerwca 1964r. w San Antonio. Studiował na Uniwersytecie stanu Teksas. Specjalizuję się w historii i anglistyce. Przez wiele lat pracował jako nauczyciel. Jego bestsellerowa seria powieści o Synu Posejdona przyniosła mu wielką sławę. Obecnie pracuję na serią "Kroniki Rodu Kane", w której wprowadzi nas tym razem do świata bogów egipskich ;] W Polsce ukazał się już pierwszy tom : "Czerwona Piramida". 



9 komentarzy:

  1. Nie znam tej serii, ale kto wie? Może w przyszłości się skuszę:)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mimo tak dobrych recenzji dotyczących tej książki, mam ochotę tą serię przeczytać ale nadal obawiam się, czy to książki dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również uważam, że cała seria i każda książka z osobna jest świetna. Lektura tych książek była dla mnie niezapomniana przygodą i chociaż przekroczyłam już wiekiem grupę docelową bardzo mi się te pozycje podobały :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie znam tej serii chociaż wiem, że powstał film na podstawie chyba pierwszej pozycji :) może kiedyś

    OdpowiedzUsuń
  5. O, widziałam już gdzieś recenzję tej pozycji, ale nie wiedziałam wtedy, że ma ona jakiś związek z tym dziwacznym filmem, który widywałam w kinie. Nie obejrzałam co prawda w całości, bo dubbing był koszmarny, ale niespecjalnie wydał mi się on interesujący. Cóż... Nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja muszę powiedzieć, że słyszałem o serii, ale chyba przez ten film jakoś się zniechęciłem. Wszystkie te reklamy o nowym Harrym Potterze, itp.
    No i przyznaję że nie bardzo gustuje w mitologii. Ale może to sie zmieni i kiedyś sięgne,z czystej ciekawości.:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam o tej serii, ale jakoś nie mogę się do niej przekonać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mitologia i fantastyka. Uwielbiam obie te rzeczy i serię o Percy'm Jacksonie na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam tę serię juz bardzo dawno ale nadal ją uwielbiam i jest to dla mnei jedna z takich serii, która na zawsze pozostanie w sercu i będzie jakimś ważnym elementem w części życia ;)) - ogólnie to całą 6 klasę żyłam tylko tymi książkami, miałam fioła na punkcie Percy'ego tak jak moja kumpela na punkcie serii o Harrym Potterze. Tylko u niej to trwa całe życie, a u mnie tak obsesyjnie tylko rok ;p

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku zostaw po sobie nawet najmniejszy ślad. Wystarczy napisać małe "przeczytam" bądź "to nie dla mnie", ale pamiętaj podpisuj się pod każdym komentarzem żebym mogła Cię odwiedzić ;]

PustaMiska - akcja charytatywna

Obserwatorzy