Chyba znowu tu na dłużej zostanę. Witajcie ponownie, jeżeli jeszcze mnie pamiętacie ;)

wtorek, 17 stycznia 2012

[#100] " Rozgwiazda " - Peter Watts

 

Tytuł :  Rozgwiazda (Starfish)
Autor :   Peter Watts
Cykl :   Ryfterzy tom 1
Wydawnictwo :   Ars Machina
Liczba stron :   368
Rok wydania :   04.2011
Gatunek :   science fiction
Moja ocena : 4+/5   bardzo dobra +
Cena :   37,90 zł

Książka do kupienia w dobrej cenie TUTAJ

Znudziły Ci się już książki z gatunku science fiction, których akcja osadzona jest w kosmosie na jakiejś odległej od Ziemi planecie lub w stacjach kosmicznych? Masz dość międzyplanetarnych wojen i szukasz czegoś innego, nowatorskiego ? Jeżeli tak koniecznie musisz sięgnąć po książkę Rozgwiazda - Peter'a Watts'a. ;] Wyrusz w podróż w wyobraźni do największych odmętów oceanów, gdzie jak niewidomy będziesz poruszał się między wielkimi potworami. Pamiętaj tam Boga nie ma, on tam nie zagląda. Zdany jesteś tylko na siebie i na współpracowników, z którymi będziesz podróżował łodzią podwodną. Chcesz przeżyć ? Musisz poddać się dziwnemu zabiegowi, który będzie pomagał oddychać Ci bez użycia butli tlenowych. Jak ? Zobaczysz już wkrótce. ;]


Autor wykonał świetną robotę. Akcja w tej książce rozgrywa się w taki sposób, że cały czas mnie do niej ciągnęło. Przerywałam naukę, żeby tylko przeczytać jeszcze jedną stronę. Jak dotąd nie czytałam jeszcze sci-fi, którego akcja byłaby umieszczona w takim dziwnym miejscu, ale przez to jest ona bardzo ciekawa, pomysłowa i niektóre fragmenty zasługują na osobne uznanie jak np. moment, w którym pojawia się wieloryb ;]. Przez cały czas fabuła prowadzona jest tak, że jako czytelnik czułam, że autor wie o czym piszę i jest bardzo dojrzałym pisarzem. Nie mam momentu tzw. słabości autora. Książka od początku do końca trzyma fason . Czasami jednak przydaje nam się wiedza z dziedziny oceanografii, ale autor od razu śpieszy nam z wyjaśnieniami. Jego świat to bardzo barwna kraina, pełna niesamowitych zdarzeń, morskich kreatur i zagadek.

Książka jest dość mroczna, o czym dowiadujemy się już w przedmowie, w której autor mówi o tym że Rosjanie uznali ją za bardzo mroczną i nie chcieli jej wydać. Dopiero Polacy otworzyli szeroko oczy i zaprosili go na rynek wydawniczy. Polacy znają się na rzeczy ;]. Niektóre osoby mogą stwierdzić, że to nie dla nich, ponieważ nawet zwykły dreszczowiec powoduję u nich strach. Jednak warto zapoznać się z tą świetną książką światowego formatu ;]. Od momentu kiedy została wydana jego 5 powieść "Ślepowidzenie"  jego książki sprzedają się jak świeże bułeczki, a autor robi wielką karierę światową.

Zapraszam do zapoznania się z Rozgwiazdą i do podzielenia się wrażeniami ;]


********************************
To już moja setna recenzja ;] Dziękuję, że ze mną jesteście i jak się uda to już jutro będę miała dla Was nowość, którą wprowadzę na bloga ;]. 
Pozdrawiam Mol

4 komentarze:

  1. Cieszę się że się spodobała ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. Intrygująca! Jeśli będę miała możliwość to przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem czy przeczytałam w swoim życiu coś co można zaliczyć do kategorii science-fiction. Winę chyba zrzucę na książki Lema w podstawówce, które mnie tak okropnie wynudziły, że unikam całego nurtu jak ognia. Może warto to zmienić? Muszę się nad tym poważnie zastanowić :)

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku zostaw po sobie nawet najmniejszy ślad. Wystarczy napisać małe "przeczytam" bądź "to nie dla mnie", ale pamiętaj podpisuj się pod każdym komentarzem żebym mogła Cię odwiedzić ;]

PustaMiska - akcja charytatywna

Obserwatorzy