Chyba znowu tu na dłużej zostanę. Witajcie ponownie, jeżeli jeszcze mnie pamiętacie ;)

niedziela, 18 grudnia 2011

[#88] " Mroczny Kochanek" J.R. Ward

Tytuł :  Mroczny Kochanek
Autor :   J.R. Ward
Wydawnictwo :   Videograf  II
Cykl :   Bractwo Czarnego Sztyletu tom 2
Liczba stron :   414
Rok wydania :   maj 2010
Gatunek :   paranormal romance
Moja ocena :  3+/5,  7/10  dobra +
Cena :   34,90zł

Książka do kupienia w korzystnej cenie TUTAJ

Poznajcie nową historię wampirów, które żywią się tylko swoim gatunkiem. Stańcie oko w oko z potworem zwanym Reduktorem. Zajrzyjcie, a dowiecie się kto tak na prawdę jest zły w tej historii. Wejdźcie do świata pełnego miłości, zbrodni i zemsty. Przespacerujcie się ścieżkami wyobraźni wraz z młodą Beth, która po wielu latach samotności dowiaduje się, że ma ojca i , że nie do końca wie kim jest. Zasiądźcie z nią i przystojnym, potężnym wampirem - Ghrom'em do obiadu (głównym daniem oczywiście nie jest Beth). Zasmakujcie w bardzo ciekawej, erotycznej i niebezpiecznej przygodzie tej dwójki.


Jak do tej pory nie czytałam chyba tak zaskakująco innej historii o wampirach. Pani Ward przedstawiła nam historię wampirów, które muszą urodzić się w swoim gatunku jako "ludzie" i przejść przemianę w wampira w swoim nastoletnim życiu. Bardzo ciekawe jest to, że ci krwiopijcy tym razem nie pożywiają się na bezbronnych ludziach natomiast piją krew z szyi osobników ze swojego gatunku. Żeby nie było tak nudną to zawsze jest to osoba przeciwnej płci - krwiczka. Mężczyzna po związaniu się z nią staje się jej brońcą i muszą razem wieść ciężkie wampirze życie. W tym świecie musiała się odnaleźć Beth - pół wampir. Jej losy początkow są bardzo przygnębiające. Sierota, która całe życie jest sama, żaden mężczyzna na długo nie potrafi zagościć w jej życiu, a do tego jeszcze napotyka wielu złoczyńców. W jej pracy jest to nieuniknione gdyż jako dziennikarka lokalnej gazety ma do czynienia z największymi szujami i policją. Jest bardzo mądrą i ciekawą postaciom, tylko troszeczkę czasami denerwuje mnie jej zachowanie...

Grom - potężny wampir, do którego na 100% bym wzdychała gdyby był człowiekiem z krwi i kości. Bardzo szarmancki i interesujący, ale zarazem niebezpieczny i rządny krwi swoich oprawców. Jego historia również nie jest usłana różami i możemy się o tym przekonać w momencie kiedy autorka przedstawia jego drugie ja. Miłego, przestraszonego chłopczyka, która cały czas w nim mieszka. Skrzywdzony prze los, który odebrał mu rodziców szuka zemsty i nie przestanie dopóki nie zabije wszystkich reduktorów.

Historia dość ciekawa, jednak tak samo jak przy innej książce o wampirach troszkę się przyczepie do dominacji erotyki nad treścią, jednak muszę powiedzieć, że tym razem jest ona subtelniejsza i nie przedstawia kobiety jako przedmiotu, a jak osobę czującą. To minus. Jak dla mnie za mało walki z reduktorami, ale bardzo ciekawa końcówka ;]. Autorka prowadzi akcję w inny sposób niż wszyscy. Przedstawia nam kolejność zdarzeń oczami 5 różniących się od siebie znacząco osób. Widzimy zdarzenia oczami Ghrom'a, Beth, Pana X - złego do szpiku kości człowieka, Butch'a oraz wampira, który nie jest nastawiony do Ghrom'a pozytywnie. W ten sposób akcja rozwija się szybko i to mnie cieszy. Pani Ward nie dając nam chwili wytchnienia powoduje, że książki nie chcemy zjeść - chcemy ją połknąć w całości ;]

Polecam książkę wszystkim, ale nie kupujcie jej głupiutkim nastolatką, bo nie zrozumieją jej... No i oczywiście nie jest to książka dla dzieci co najmniej do lat 16... Jednak wszystkim innym ciekawym losu Ghrom'a i Beth życzę miłej lektury i zapraszam do dzielenia się wrażeniami ;].

****************************************
Za książkę bardzo, bardzo dziękuję Wydawnictwu Videograf II ;]


5 komentarzy:

  1. Nie znam tej serii, ale wydaje się całkiem interesująca :0

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tej pisarki, ale mam nadzieję, że kiedyś będę miała okazję przyjrzeć się jej twórczości.

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam bardzo rozbieżne opinie na temat tej książki i chociaż mimo wszystko historia mnie ciekawi póki co nie planuję się za nią zabierać ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi się bardzo podobała xD Grom był fantastyczny :) Zdołałam do teraz przeczytać cztery książki z tego cyklu i jestem zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam i bardzo mi się podobała. Chcę zebrać tę serię by móc do niej wrócić kiedy chcę ;)

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku zostaw po sobie nawet najmniejszy ślad. Wystarczy napisać małe "przeczytam" bądź "to nie dla mnie", ale pamiętaj podpisuj się pod każdym komentarzem żebym mogła Cię odwiedzić ;]

PustaMiska - akcja charytatywna

Obserwatorzy