Chyba znowu tu na dłużej zostanę. Witajcie ponownie, jeżeli jeszcze mnie pamiętacie ;)

sobota, 2 października 2010

[#15] "Umarli czasu nie liczą" Kim Harrison









Tytuł :  Umarli czasu nie liczą ( Once Dead, Twice Shy)
Autor :  Kim Harrison
Wydawnictwo :   Amber
Cykl :    Madison Avery księga pierwsza
Liczba stron :   268
Moja ocena :   4/5 bardzo dobra




Gdy wzięłam książkę Umarli czasu nie liczą do ręki to na początku pomyślałam, że to kolejna opowieść o wampirach, która kierowana jest do nastolatek... Do tego jeszcze ten różowy kolor... Ale pomyślałam raz kozie śmierć i wypożyczyłam ją z biblioteki...

Jak okazało się opowiada ona o ciężkim wyborze między dobrem i złem, z którym musi zmierzyć się dziewczyna o imieniu Madison. Bohaterkę tą poznajemy w książce Bale Maturalne z Piekła, ale ja niestety dowiedziałam się o tym po przeczytaniu książki... Madison wpada w pułapkę żniwiarza ciemności, który ją zabił. Dziewczyna uratowała się tylko dlatego że ukradła mu jego amulet, który pomógł jej pozostać przy życiu dając jej złudzenie ciała. Później dziewczyna musi dokonać trudnych wyborów i zmierzyć się z dobrą i złą stroną swojego "życia"...

Książka ma bardzo fajną i myślę że nie zbyt często powtarzającą się w książkach fabułę. Kim Harrison wprowadza nas w świat gdzie zwykli ludzie nagle muszą zmierzyć się ze śmiercią i przeciwnościami losu. Przez całą książkę do końca nie wiedziałam po której stronie stanie Madison - po stronie wolnej woli czy przeznaczenia. Książka napisana jest lekkim językiem tak że nie da się w niej pogubić i zastanawiać co było wcześniej i jak to się potoczyło. Na początku pomyślałam że ta dziewczyna będzie użalać się nad sobą i mówić jak jest jej źle. W błąd wprowadził mnie opis wyglądu Madison, która miała fioletowe włosy, nosiła ciuch w odcieniach fioletu i żółci oraz w czaszki... Jak okazuje się dziewczyna stawia na swoim i walczy z każdą przeszkodą.

Już nie mogę doczekać się kolejnej części pt. Strażniczka Aniołów Mroku , którą zarezerwowałam już sobie w bibliotece. Polecam ją na piękny jesienny wieczór ;)

3 komentarze:

  1. Nie słyszałam wiele o tej książce, ale mimo to myślałam: nie dla mnie. A tu zaskoczenie, po przeczytaniu Twojej recenzji, normalnie nabrałam na nią ochoty! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Okładka zupełnie nie przekonała mnie do tej książki, ale Twoja recenzja już tak. Możliwe, że przeczytam ;) [ksiazkowa-kraina.blogspot.com]

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś miałam wielką ochotę na tę książkę, ale z biegiem czasu straciłam zapał:P

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku zostaw po sobie nawet najmniejszy ślad. Wystarczy napisać małe "przeczytam" bądź "to nie dla mnie", ale pamiętaj podpisuj się pod każdym komentarzem żebym mogła Cię odwiedzić ;]

PustaMiska - akcja charytatywna

Obserwatorzy