Chyba znowu tu na dłużej zostanę. Witajcie ponownie, jeżeli jeszcze mnie pamiętacie ;)

piątek, 3 września 2010

[#08] Baśnie Barda Beedle'a - J.K. Rowling



Tytuł : Baśnie Barda Beedle'a (The Tales of Beedle the Bard)

Autor : J.K. Rowling

Wydawnictwo : Media Rodzina

Liczba stron : 112

Moja ocena : 3/5  taka sobie


 Baśnie Barda Beedle'a są świetną pozycją dla osób lubiących całą serie Harrego Pottera. Książka ta zawiera 5 opowiadań,  które są "magiczną" odmianą dla czarodziejskich dzieci, bajek takich jak dla nas jest Kopciuszek czy Czerwony Kapturek. Opowiadania te są momentami zabawne, czasami straszne, ale na pewno dające dużo do myślenia. Każde z opowiadań posiada komentarz Albusa Dumbledora. 

Opowiadania są nawet niezłe. Najbardziej podobało mnie się opowiadanie pt. Opowieść o trzech braciach oraz Włochate serce czarodzieja.  Z pierwszej płynie nauka, że przed śmiercią się nie ucieknie, a druga mówi o tym, że nie można uchronić się przed pragnieniami i bólem.

Komentarze Albusa Dubledora dla mnie były nudne, ale dla małych czarodziei jest będzie świetny. Nie tylko  wyjaśnia o czym jest bajka, ale też o tym jak baśń powstała i co się działo.  Myślę również, że powinny one być o wiele krótsze.

Ogólnie nie jest to bardzo wymagająca pozycja, ale ja potrzebowałam czegoś lekkiego bo Era Pięciorga trochę mnie zmęczyła. Polecam dla dzieci i właśnie jako odskocznia od "ciężkich" lektur ;)

9 komentarzy:

  1. Nie słyszałam o tej książce, a styl Rowling lubię, wiec książka ta znajdzie miejsce na mojej liście. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Już kilka lat z rzedu przymierzam się do przeczytania tej książki. Prawdopodobnie będę musiała ściągnąć sobie ebooka ;) Wtedy pójdzie szybciej.

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie.
    Lena173

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedy skończę Harry'ego Pottera, to może sięgnę po "Baśnie...", jako odskocznię od "ciężkich" lektur.

    OdpowiedzUsuń
  4. To było moje ostatnie zetknięcie ze światem Harry'ego Pottera. Bardzo udane zresztą :) [ksiazkowa-kraina.blogspot.com]

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak jak HP pochłonęłam tak do innych książek tej autorki w ogóle mnie nie ciągnie. A na marginesie dodam, że HP to jedyne książki, które z własnej woli przeczytał mój brat :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś bardzo chciałam przeczytać, teraz już mniej, ale nie odpuszczę sobie jej:)

    OdpowiedzUsuń
  7. W planach miałam ją od zawsze, ale jakoś nigdy do zakupu nie doszło ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. Jako fanka Harrego Pottera, chciałam ją bardzo przeczytać gdy tylko się ukazała, ale jakoś tak tego nie zrobiłam. A teraz nie mogę nadrobić zaległości, bo zauważyłam, że chyba nie ma jej już w oficjalnej sprzedaży.
    Zapraszam na nową recenzję do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. O,jak wreszcie skończę z Potterem chętnie się rozejrzę :)

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku zostaw po sobie nawet najmniejszy ślad. Wystarczy napisać małe "przeczytam" bądź "to nie dla mnie", ale pamiętaj podpisuj się pod każdym komentarzem żebym mogła Cię odwiedzić ;]

PustaMiska - akcja charytatywna

Obserwatorzy