Chyba znowu tu na dłużej zostanę. Witajcie ponownie, jeżeli jeszcze mnie pamiętacie ;)

piątek, 14 października 2011

[#70] "Wschodzący Księżyc" - Keri Arthur

Tytuł : Wschodzący Księżyc ( Full Moon Rising)
Autor : Keri Arthur
Wydawnictwo : Instytut Wydawniczy Erica 
Liczba stron : 440
Rok wydania : 2011
Gatunek : fantasy / fantastyka
Moja ocena : 4 /5 bardzo dobra


Nigdy bym nie pomyślała, że wśród książek fantasy można spotkać taką pozycje, w której wampiry i wilkołaki nie będą już nudne. Jednak Pani Arthur zaprezentowałam mi coś nowego, jak dla mnie jeszcze nie spotykanego. Pomysł na książkę świetny, wykonanie znośne, a do tego genialna okładka i świetny papier, a zawdzięczamy to autorkom i Wydawnictwu ;]

Główną bohaterką tego dziewięciotomowego cyklu  jest Riley Janson - pół wampir, pół wilkołak. Ona oraz jej brat bliźniak Rhoan pojawili się na świecie jako coś niespotykanego, ponieważ ich matka (wilkołak) została zgwałcona przez nowo narodzonego wampira. Po śmierci ich matki sfora, która nie mogła zaakceptować ich odmienności wyrzuciła ich ze swojego grona. Jedyną rodziną Riley od tej pory zostaje Rhoan, który podczas swojej misji dla Departamentu Innych Ras w Melbourne zostaje porwany. Riley zaczyna go szukać, a że są sobie bardzo bliscy nie poddaje się. A pomoże jej w ratowaniu brata pewien wampir, którego spotyka pierwszy raz w życiu. 

Obok wątku poważnego w książce tej Keri Arthur przedstawia księżycową gorączkę wilkołaków - na tydzień przed pełnią księżyca, w wilkołakach odzywa się ich zwierzęcy instynkt i przez cały ten czas mają ochotę na sex. Ich niezaspokojone żądze powodują, że dziennie mają kilku partnerów lub robią to kilka razy z tym samym partnerem. Dla innych stworzeń są bezwstydne i zachowują się jak dziwki. 

Książka jest bardzo interesująca, wątki przemyślane, a wprowadzenie stworów, które nigdzie indziej nie występują ubarwiają tę historie w sposób bardzo nowatorski. Mimo erotyki, która jest w całej książce nie jest to zła opowieść, wręcz myślę, że bez takich "momentów" nie byłaby ona taka zaskakująca i ciekawa. Riley to postać bardzo barwna i interesująca. Może momentami trochę pusta, ale nie jest tragicznie nudna. Bardzo podoba mi się jej miłość do brata i poczucie odpowiedzialności w momencie kiedy musi podjąć ważne decyzje. Postacią, którą lubię tuż obok Riley jest Quinn - wampir, który ma więcej cech ludzkich niż potwora. Jest bardzo uczuciowy i po tym jak został skrzywdzony prze partnerkę trochę odsuwa się od innych. Jest skryty, ale również lubi czasami "zaszaleć". Tak jak Riley szuka swojego przyjaciela i to ich m.in. łączy. Świat przesycony został różnymi postaciami. Wiele z nich próbuję osiągnąć władze wśród istot nadnaturalnych. Czarne postaci są bardzo zjawiskowe i nie spodziewałam się w nich aż takich zmian. Tak bardzo seksownych postaci już dawno nie spotkałam ;] Mam nadzieje, że wątek z niektórymi z nich się rozwinie ;]

Książka ta pasuje dla każdego. Dla młodszych i starszych. Może nie jest to bardzo ambitna książka, ale jest idealną pozycjom dla osób, które chciałyby odpocząć podczas powrotu autobusem ze szkoły lub pracy, albo na przeczytanie przed snem ;] Polecam i zapraszam do dzielenia się wrażeniami. Już niedługo recenzja tomu 2 ;]

Książkę tą kupisz tutaj : Wschodzący księżyc
****************************************
Za książkę bardzo, bardzo dziękuję Instytutowi Wydawniczemu Erica.


6 komentarzy:

  1. Czytałam już tą książkę i podzielam Twoje zdanie - już nie mogę się doczekać kolejnego tomu:)
    Ja teraz przymierzam się do przeczytania "Draculi" Brama Stokera
    pozdrawiam
    http://mojportret.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Miło wspominam tę i drugą część. :-) Teraz wyczekuję na 3, którą wyślą mi już w poniedziałek.. ach! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Cassiel ja czytam teraz 2 i wydawnictwo dzisiaj powiedziało że otrzymam trzecią część również wysłaną w poniedziałek <3 ;]

    OdpowiedzUsuń
  4. Miejmy nadzieję, że trzecia część będzie bardziej podobna po drugiej niż do pierwszej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym, chciała... Ale brak funduszy mi to uniemożliwia...

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam ochotę na tą serię, ale przeraża mnie ilość części, na które trzeba jeszcze czekać :)

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku zostaw po sobie nawet najmniejszy ślad. Wystarczy napisać małe "przeczytam" bądź "to nie dla mnie", ale pamiętaj podpisuj się pod każdym komentarzem żebym mogła Cię odwiedzić ;]

PustaMiska - akcja charytatywna

Obserwatorzy