Chyba znowu tu na dłużej zostanę. Witajcie ponownie, jeżeli jeszcze mnie pamiętacie ;)

poniedziałek, 15 sierpnia 2011

[#57] "Koń Wodny. Legenda Głębin." Dick King-Smith



Tytuł :    Koń Wodny. Legenda Głębin
Autor :   Dick King-Smith
Wydawnictwo : MAG
Liczba stron :  110

Rok wydania : 2008
Gatunek : fantastyka / dla dzieci
Moja ocena :  3/5 dobra


Koń Wodny... to opowieść o małej Kirstie, która pewnego dnia po sztormie na wybrzeżu Szkocji znalazła jajo. Mimo sprzeciwu mamy zabiera je do domu i wkłada do wanny. Następnego dnia okazuję się, że w wannie pływa mały morski potwór. Od tej chwili życie tej rodziny zmienia się, a mały potworek rośnie i rośnie...

Opowieść ta jest bardzo piękna. Opowiada o sile miłości do zwierząt i sile ich przywiązania do człowieka. Potwór wychowywany przez ludzi nie wiedział co to znaczy strach i był wręcz zwierzątkiem domowym. Rodzinka natomiast po za mamą pragnęła spędzać ze zwierzakiem każdą wolną chwilę i nie zdawała sobie sprawy, że kiedyś te dni przejdą do przeszłości. 


Książka ta to trochę bajeczka dla dzieci, a dla nas trochę starszych czytelników to opowieść na godzinkę kiedy nie mamy nic innego do zrobienia. Pozwoliła mi się na chwilę oderwać od rzeczywistości i po jej przeczytaniu zastanawiałam się co bym zrobiła gdybym znalazła takiego bądź innego "cudaka". Mimo wszystko taki cudak może nauczyć dzieci co to znaczy opiekować się innymi i sobą nawzajem. Pokazuje również co to znaczy być za kogoś odpowiedzialnym i gotowym do poświęceń. Tą godzinkę spędzoną nad tą książką nie uznaję do zmarnowanych i może jeszcze kiedyś po tą pozycję sięgnę ;]

Więcej nie napiszę, bo książka jest na prawe krótka i nie chce zdradzać wielu szczegółów ;]
 

Pozdrawiam,
Mol Książkowy.

4 komentarze:

  1. Pozycja raczej nie dla mnie, aczkolwiek jak będę miała okazję polecać coś młodszym, to na pewno na nią wskażę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zastanawiam się właśnie, któremu dziecku z rodziny mogłabym ją polecić... bo na moje własne się jeszcze nie zanosi :D

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawy blog, ciekawe książki, zapraszam do mnie + dodaję do obserwowanych :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Sama raczej nie przeczytam, ale młodszym z pewnością polecę. ;)

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku zostaw po sobie nawet najmniejszy ślad. Wystarczy napisać małe "przeczytam" bądź "to nie dla mnie", ale pamiętaj podpisuj się pod każdym komentarzem żebym mogła Cię odwiedzić ;]

PustaMiska - akcja charytatywna

Obserwatorzy