Chyba znowu tu na dłużej zostanę. Witajcie ponownie, jeżeli jeszcze mnie pamiętacie ;)

wtorek, 19 lipca 2011

[#49] "Plotkara"- Cecily von Ziegesar



Tytuł :   Plotkara (Gossip Girl)
Autor :   Cecily von Ziegesar

Cykl :    Plotkara tom 1
Wydawnictwo : 
Amber
Liczba stron :   223
Moja ocena :  3/5 dobra



Witajcie na Manhattanie, w mieści bogatych dzieciaków, które piją, palą i narkotyzują się, a to wszystko za pozwoleniem rodziców. Po ich świecie oprowadzi was Plotkara. Jedna z nastolatków, która wie wszystko o wszystkich i żyje z plotkowania. Poznacie historię przyjaźni, która zamieni się w nienawiść, tylko po to żeby zbliżyć do siebie główne bohaterki : Blair i Serene. Powrót jednej z nich niszczy świat drugiej. Są przyjaciółkami, ale w ich przyjaźń wkradła się zazdrość.  W książce tej jest miejsce na niespodziewaną miłość, skandale i zabawę.


Zacznę od tego, że to typowa książka dla nastolatek i uważam, że obecnie właśnie tak moje młodsze koleżanki postrzegają świat. Sprawdzanie kto jest ile wart na podstawie tego jak się ubiera, ile ma na karcie i kiedy wyda kolejną imprezę "dobroczynną". Książka nie wymaga od nas myślenia. Jest to po prostu pozycja, która pozwala nam oderwać się od codzienności i zaprowadza nas w świat, którego raczej w takim stopniu nie znamy. Dobrze się ją czyta, ale język słaby i treść bardzo łatwa do przewidzenia. Przez większość książki wydawało mi się, że to już było, ale czytałam dla samego faktu, że nie lubię nie kończyć książek. Nie jest to straszna pozycja, bywały gorsze. Pozwala na chwilę relaksu i czasami daje powody do uśmiechu ;]. Myślę, że sięgnę po kolejne tomy, ponieważ po "cięższej" lekturze lubię odprężyć się przy "odmóżdżaczu" . ;]




Ulubiona postać?  hm... zastanówmy się...  Wydaje mi się, że do tych najciekawszych zaliczyłabym Chucka, Nate'a i Blair... Chuck dlatego, że ma niewyparzony język i zna swoją wartość. Cały czas próbuję zdobyć jedną z bohaterek i tylko to powoduje, że się trochę "rozczula nad sobą", ale po za tym każda jest jego. Nate za to, że jest hm... podły, ale za razem słodki. W książce ciągle widać jego rozerwanie pomiędzy Sereną i Blair i mam nadzieje, że dalej rozwinie się ten wątek ;]. Natomiast Blair lubię, ponieważ jest zimną suką (chyba ładniej nie da się tego obrać w słowa). Przyjaźniła się z Sereną, ale po tym co zrobiła jej "best friend" to wcale nie dziwie się, że była dla Sereny podła i potraktowała ją jak wroga. Nie da się przecież wybaczyć zdrady!!! Jest tak podstępna, że aż udaje jej się wszystkich ustawić i rozkazywać im... Biedny Nate xD

Książkę polecam obecnie tylko tym, którzy chcą odpocząć po ciężkim dniu i nie chcą wytężać szarych komórek ;] No i oczywiście polecam ją dla "nastolatek" ;] Więcej ocenicie po przeczytaniu.

Na koniec chciałabym jeszcze porównać odrobinę pierwszy sezon serialu o tym samym tytule do książki pani Cecily. Serial o wiele fajniejszy i aktorzy dodają mu takiego smaczku ;] Świetnie dobrani aktorzy do swoich ról nie zawodzą nas z każdym odcinkiem ;] Obecnie nagrane jest już 5 sezonów, ale ja oglądam ten serial od niedawna. Obecnie 2 sezon leci na TVN.

Miłego dnia ;]
Pozdrawiam
Mol Książkowy

4 komentarze:

  1. Oj raczej nie :D
    Widziałam właśnie, że leci na tvn, przy okazji oglądania wiadomości, ale również raczej nie mam zamiaru zobaczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli chodzi o książki, które fajnie się czytam,żeby się zrelaksować ostatnio czytałam ,,Klaudynę w szkole,, i to genialna pozycja na luźne popołudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. widziałam kilka odcinków na TVN i padłam. nastolatkom powinno się zabronić oglądać i czytać takich rzeczy ;) przy okazji zapraszam do zabawy One Lovely Blog Award

    OdpowiedzUsuń
  4. Siostra namiętnie ogląda ten serial i bardzo sobie chwali. Widzę, że Ty również pozytywnie go oceniasz, więc jak będę miała możliwość, z chęcią obejrzę:)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku zostaw po sobie nawet najmniejszy ślad. Wystarczy napisać małe "przeczytam" bądź "to nie dla mnie", ale pamiętaj podpisuj się pod każdym komentarzem żebym mogła Cię odwiedzić ;]

PustaMiska - akcja charytatywna

Obserwatorzy