Chyba znowu tu na dłużej zostanę. Witajcie ponownie, jeżeli jeszcze mnie pamiętacie ;)

sobota, 16 października 2010

[#21] "Miasto Szkła" Cassandra Clare




Tytuł :   Miasto Szkła  (City of Glass)
Autor :  Cassandra Clare
Cykl :   Dary Anioła tom 3
Wydawnictwo :   MAG
Liczba stron :   526
Moja ocena :   4/5 bardzo dobra


Dary Anioła to trylogia, która bardzo przypadła mi do gustu, a do tego uważam trzecią część Miasto Szkła za najlepszą.

W tym tomie Clary i Jace wyruszają do Alicante aby tam dowiedzieć się jak mogą wybudzić matkę ze śpiączki. Poszukują czarownika, który dał Jocelyn miksturę pozwalającą jej zapaść w śpiączkę i byłby wstanie dać im na nią antidotum. Na miejscu okazuje się że muszą pokonać wiele przeciwności losu. M.in. uchronić miasto przed zniszczeniem przez demony, pokonać swojego ojca Valentine'a i swojego "brata".

Opowieść ta cały czas trzymała mnie w napięciu i nie miałam ochoty oderwać się od niej. Nie było nudnych momentów, a wprowadzenie nowych postaci, których się nie spodziewałam było  fantastyczne ;). Pani Clare wzbudza we mnie same pozytywne odczucia. Jej postacie są bardzo charakterystyczne i obdarzone wieloma ukrywanymi emocjami, które w kolejnych częściach książki mają duży wpływ na dalsze losy bohaterów.

Jace jest bardzo interesującą postacią i w Mieście Szkła poznajemy go z w ogóle innej strony. Pokazuje nam że może być wrażliwy i pokazać jak na prawdę kocha swoich przybranych rodziców i Clary. Natomiast Clary pokazuje że jest osobą bardzo odważną i pomysłową. Dzięki niej miasto zostało uratowane. Największą przeszkodą w życiu Jace'a i Clary jest to, że nie kochają się jak rodzeństwo tylko czują do siebie coś więcej.

Pani Clare wprowadza nas w świat pełen wielu zwrotów akcji i niesamowitych zdarzeń z przeszłości. Bohaterowie poznają kim na prawdę są i jak na prawdę się nazywają. Do tego Alec przedstawia rodzicom swoją prawdziwą miłość i wszystko kończy się happy endem ;)

Zapraszam do przeczytania całej trylogii gdyż myślę że warto. Ja osobiście nie moge już się doczekać części 4 pt. Miasto Upadłych Aniołów ;)

7 komentarzy:

  1. Demony, anioły i inne stworzenia średnio mnie interesują, ale może się zdecyduję - tak dla odmiany :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mogłoby być ciekawe, ale mam do czytania, myślę że lepsze książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Musiałabym najpierw przeczytać tom pierwszy, a nie jestem nim jakoś szczególnie zainteresowana.

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam wiele dobrego o tej książce. Z pewnością jak tylko nadarzy się okazja to z pewnością przeczytam wszystkie książki z tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  5. od dawna przymierzam się do tej trylogii, ale nie ma jej w bibliotece, a raczej nie jestem aż na tyke przekonana, aby ją kupować. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta trylogia jest niemożliwa! Po prostu ją kocham :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba też ją przeczytam. Wszyscy zachwalają:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku zostaw po sobie nawet najmniejszy ślad. Wystarczy napisać małe "przeczytam" bądź "to nie dla mnie", ale pamiętaj podpisuj się pod każdym komentarzem żebym mogła Cię odwiedzić ;]

PustaMiska - akcja charytatywna

Obserwatorzy