Chyba znowu tu na dłużej zostanę. Witajcie ponownie, jeżeli jeszcze mnie pamiętacie ;)

poniedziałek, 19 grudnia 2011

[#89] "Historia Gestapo" - Jacques Delarue



Tytuł :   Historia Gestapo
Autor :   Jacques Delarue
Wydawnictwo :   Muza S.A.
Liczba stron :   363
Rok wydania :   2011
Gatunek :   literatura faktu
Moja ocena : 3 /5, 6/10 dobra
Cena : 49.99zł

Książka do kupienia w okazyjnej cenie TUTAJ

Okres miedzy wojenny oraz czasy II wojny światowej  od zawsze były dla mnie najtrudniejszym zagadnieniem na lekcjach historii, za którą nie przepadam. Jednak postanowiłam poznać trochę historii, bardzo powiązanej z Polską, z książki, która nie jest podręcznikiem szkolnym. Postanowiłam dać szansę tej pozycji i dzięki Wydawnictwu Muza S.A. zagłębiłam się w opowieść o faszystowskich Niemczech.


Autor przedstawia nam Gestapo, a dokładniej Geheime Staatpolizei w bardzo złym świetle, ale jak można inaczej przedstawić tych okrutnych, pozbawionych zasad moralnych ludzi ? Co trzeba mieć w głowie,żeby bez skrupułów zabić wiele tysięcy istnień ? W "organizacji" tej nie było miejsca dla osób słabych, uczuciowych i tchórzliwych. Tutaj każdy musiał być potężny, zapatrzony w zasady III Rzeszy i musiał wykonywać wszystkie zadania powierzone mu przez Hitlera lub innej ważnej postaci. Nikt nie sprzeciwiał się władzom, a jedynie walczył o powrót do tego co udało im się osiągnąć podczas I Wojny Światowej i co zostało utracone w 1918r. Wszystkie te postacie to dla mnie zakompleksieni głupcy, który mieli za wysokie mniemanie o sobie i nie liczyli się z życiem innych.Tu liczyła się tylko chęć objęcia władzy nad światem, a co za tym idzie cechowali się wielkim okrucieństwem, które okazywali torturując wszystkich, którzy się im sprzeciwili i zamykając ich w obozach koncentracyjnych.

Cała książka to dość interesujące przedstawienie powstawania organizacji, jej rozwoju w latach 1933-1944 oraz sylwetek wszystkich ważnych postaci w ich szeregach.W książce tej znajdziemy to co od zawsze nas nurtowało i nie dowiedzieliśmy się z lekcji historii. Ta bestia zwana Gestapo jednak zasługuję na naszą uwagę, abyśmy mogli przeżyć to co musieli przetrwać nasi przodkowie...Książka ta jest dość trudną pozycją i czytałam ją dość długo, ponieważ nie przepadam za książkami z suchymi faktami, ale dla tej wiedzy warto było poświęcić ten czas.

Polecam książkę dla wszystkich, który chcą zapoznać się z historią tego trudnego okresu w dziejach ludzkości i wszystkim zapalonym miłośnikom historii, bo mimo wszystko warto przeczytać tę książkę ;] Zapraszam do dzielenia się wrażeniami.

****************************************
Za książkę bardzo, bardzo dziękuję Wydawnictwu Muza S.A.




0 komentarze:

Prześlij komentarz

Czytelniku zostaw po sobie nawet najmniejszy ślad. Wystarczy napisać małe "przeczytam" bądź "to nie dla mnie", ale pamiętaj podpisuj się pod każdym komentarzem żebym mogła Cię odwiedzić ;]

PustaMiska - akcja charytatywna

Obserwatorzy