Chyba znowu tu na dłużej zostanę. Witajcie ponownie, jeżeli jeszcze mnie pamiętacie ;)

sobota, 22 października 2011

[#74] "Okno z widokiem" Magdalena Kordel

Tytuł : Okno z widokiem
Autor : Magdalena Kordel
Wydawnictwo : SOL
Liczba stron : 302
Rok wydania : 19 X 2011
Gatunek : Literatura piękna
Moja ocena : 4- /5   bardzo dobra -

Gdy zostałam poproszona przez panią Lidię Kluczyk o recenzję książki pani Kordel, która kilka dni temu miała premierę zgodziłam się od razu. Do tej pory nie miałam styczności z twórczościom tej autorki, ale jak każdemu autorowi dałam jej szanse na zaciekawienie i zadziwienie mnie ;] Mimo iż raczej nie przepadam za takimi pseudo romansidłami to Okno z widokiem mnie zainteresowało i przez pewien czas pozwoliło mi się na oderwanie od dnia codziennego przepełnionego nauką.

W książce tej poznajemy Różę - doktor archeologi, która wyjeżdża z Warszawy w wyniku przykrych wydarzeń i udaje się do małego miasteczka gdzie mieszka jej babcia - do Malowniczego. Od momentu jej przybycia w miasteczku zaczynają się dziać przedziwne rzeczy, a głównymi prowodyrami tego zamieszania są jej przyszywany dziadek, profesor historii z jej uczelni, ale wśród nich jest też miejsce dla diabełka oraz św. Antoni mieszkający w kapliczce nad rozdrożu. Co wśród tej ferajny robi św. Antoni i diabełek ? To dobra zagadka ;].


Pani Magdalena pisząc swoją historię opowiada nam tak na prawdę o czymś co mogło się zdarzyć, a jej sposób układania opowieści pozwala nam na zagłębiając się w nią odpocząć i zacząć marzyć. Lekkość jaką posługuję się autorka tylko ułatwia nam czytanie. Autorka przedstawia nam wiele interesujących postaci, które momentami zadziwiają nas swoimi zmianami w charakterze i opowiadają coraz ciekawsze historie. Wręcz zakochałam się w Róży, która jest dla mnie odzwierciedleniem kobiety silnej, mimo iż musi pokonać kilka przeciwności losu. Jest świetnym badaczem, cechuje się stoickim spokojem i potrafi w bardzo sprytny sposób wszystkich podporządkować swoim zachcianką. Jest bardzo interesującą i nie szablonową postaciom. Jednak wątek z Ryśkiem był mało interesujący, a to co zdarzyło się pod koniec kompletnie nie trafione.

Książkę oceniłam na 4-, ponieważ mimo iż podobała mi się ta książka to dalej nie wiem co dzieje się z diabełkiem ;], zabrakło mi mamuśki z początku książki oraz niektóre wątki zostały zaczęte i jakby trochę niedopracowane i nie zakończone zadowalająco dla czytelnika.

Mam nadzieje, że gdzieś już są początki drugiej części tej opowieści, bo mimo wszystko przeczytałabym jeszcze dalszy ciąg tej opowieści o miłości, zdradzie, odkryciach i o krytyce ;]
Polecam i zapraszam do dzielenia się wrażeniami.


****************************************
Za książkę bardzo, bardzo dziękuję Wydawnictwu SOL


KSIĄŻKĘ MOŻESZ ZAKUPIĆ TUTAJ PO OKAZYJNEJ CENIE ;]


Recenzje proszę oceń również TUTAJ

2 komentarze:

  1. Mnie ta książka również niezwykle odprężyła :) Niedokończone wątki nie przeszkadzały mi tak bardzo, jak troszkę na siłę wepchnięty do powieści romans.

    Mimo wszystko jestem zadowolona z tego, iż przeczytałam tę pozycję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z pewnością ją przeczytam ;) Coraz bardziej lubię polską literaturę ;)

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku zostaw po sobie nawet najmniejszy ślad. Wystarczy napisać małe "przeczytam" bądź "to nie dla mnie", ale pamiętaj podpisuj się pod każdym komentarzem żebym mogła Cię odwiedzić ;]

PustaMiska - akcja charytatywna

Obserwatorzy